جکی چان که در جشنواره فیلم شانگهای حضور دارد در مراسم امضا دادن به هوادارانش درباره پیامد چنین واکنشی برای چین صحبت کرد.
وی گفت: «وارکرافت» ۹۱ میلیون دلار در دو روز در چین فروخت و این موجب هراس آمریکایی ها شده است. اگر ما بتوانیم فیلمی بسازیم که ۱.۵ میلیارد دلار فروش کند، آن وقت به جای این که ما بخواهیم انگلیسی یاد بگیریم، همه مردم سراسر جهان که دنبال سینما هستند باید چینی یاد بگیرند. این شما هستید که چین را به یک قدرت بدل میکنید، نه ما.
«وارکرافت» در حالی در سه روز نخست خود در چین ۱۴۰ میلیون دلار فروش کرده که در آمریکای شمال تنها ۲۴.۳ میلیون دلار فروخته است و این عدم موفقیت بزرگی برای فیلمی است که برای ساختش ۱۶۰ میلیون دلار هزینه شده است.
این فیلم در روز نخستش در چین ۵۵ میلیون دلار، در روز دوم ۶۵ میلیون دلار و تا دیروز ۱۵۶ میلیون دلار فروش کرده است.
با نگاهی به بازار فیلم چین میتوان دریافت که چین به دومین بازار بزرگ فیلم در دنیا بدل شده و حتی انتظار میرود سال آینده از آمریکا نیز جلو بزند. به همین دلیل چین در حال افزایش سالنهای سینمایش است و ۲۱ سینمای جدید در روز در حال ساخت است. ژنگ موجان رییس سینماهای واندا بر این باور است که تعداد سالنهای سینما در چین باید به ۸۰ هزار سالن برسد. در سال ۲۰۱۵ چین ۳۱ هزار و ۶۲۷ سالن سینما داشت.
افزایش سالنهای سینما تا این حد نیازی ضروری برای استودیوهای هالیوودی است. در عین حال «وارکرافت» توسط لجندری استودیو ساخته شده که در ماه ژانویه به قیمت ۳.۵ میلیارد دلار توسط ثروتمندترین مرد چینی خریده شد. با کمک دالیان واندا مدیرعامل استودیو، این فیلم در همه سینماهای متعلق به واندا در پکن به نمایش درآمد و در مجموع ۶۸ سالن سینما در سراسر چین را در اختیار گرفت تا به چنین فروشی دست یافت و ۸۱ درصد باکس آفیس چین را در تصرف گرفت.
البته برای آمریکا این پیشبینی جکی چان که باید چین با فیلمهایش به فروش ۱.۵ میلیارد دلاری برسد، اندکی زود به نظر می رسد زیرا پرفروشترین فیلم چینی که تاکنون ساخته شده فیلم «پری دریایی» بود که امسال به فروشی ۵۲۸ میلیون دلاری دست یافت.
در هر حال آنچه مسلم است این است که باکس آفیس چین در
سال رشدی ۳۰ درصدی را تجربه میکند و شاید ظرف ۵ تا ۱۰ سال آینده بتواند به
رقم پیشبینی شده توسط جکی چان برسد.